עמודים
custom writing website

הפורטל הישראלי להדרכת הורים

חינוך שְמַחינוך

חינוך שְמַחינוך

מה זה הג’וּק הזה שנכנס לראשנו?
לא הבאנו ילדים לעולם לחנכם והם לא הגיעו לעולם להתחנך. שני הצדדים עשו זאת עבור דבר אחד בלבד – להרגיש טוב: לאהוב ולהיות אהובים, לשמוח, להתלהב, להתרגש…מה שנקרא לעשות חיים. אז מה זה הג’וּק הזה שנכנס לראשנו ומדיר שינה מעיננו בנוגע לחינוך ילדינו???

בבקשה צאו מתפקיד המחנך וכמו שקרן אקרמן אמרה "עלו על אזרחי". חיו עם ילדיכם, אל תחנכו אותם. ילדיכם נולדו עם הערכים הגבוהים ביותר, כבר "built-in", הם נולדו עם תחושת כבוד, חמלה ואמפטיה, רגישות, התחשבות ואהבה – באמת אין לנו מה "לחנכם", אולי אפילו להפך – הם להזכירנו. בבקשה הרגעו לגבי ההורות, היו יותר קלילים בעניין – תהנו, תכייפו, תאהבו, תצחקו, תדגדגו, תתרגשו, תתלהבו, תתחבקו….כל כך הרבה הורים מוטרדים מהתנהגות ילדיהם על כך שהם לא מסדרים את חדרם, או לא מורידים אחריהם את הכלים, או לא אוספים אחריהם את בגדיהם ונעליהם, או אפילו רבים עם אחיהם ואחיותיהם.

אני רוצה להרגיעכם, זה לא אומר שילדיכם אינם אחראים או בוגרים, זה לא אומר שהם אינם "מחונכים" או יודעים לעשות דברים אלו; זה רק אומר שזה אינו בסדר עדיפויותיהם,כרגע. הידיעה של איך לעשות הכל, נמצאת בתוכם, וגם הם ירדפו אחרי ילדיהם לעשות את אותם דברים בדיוק!. האם זה אומר להפסיק לבקש – ממש לא! רק היו קלילים לגבי זה, ואל תעשו מזה עניין כזה גדול. כמה משפחות התפרקו בתרוץ של חוסר הסכמות לגבי חינוך הילדים. באמת שזה לא כזה עניין גדול שאינכם מסכימים על דברים. הפנימו שזה בסדר לא להסכים האחד עם השניה, זה לא מה שמבלבל את ילדיכם! מה שמבלבל הוא שבמקום לעשות מערכים כגון: התחשבות, כבוד, אהבה, שלום, אתם עושים עניין מסוג של אוכל, תכנית טלוויזיה, צבע הסלון, והעדפה של חבר.

למה שלא כל אחד מכם יחיה על-פי אמונתו וסדרי עדיפיותיו, ביחד עם אהוב ובחיר לבכם – שאמונתו וסדרי עדיפיותיו שונים הם. זה המיוחד, זה היופי, אין העתק שלכם בעולם זה, כל אחד הוא יחיד ומיוחד. ילדים תמיד יהיו חשופים למגוון אפשרויות, דיעות, טעמים ודרכים – זה היופי, ולבסוף יחיו, בכל מקרה, על פי העדפתם וטעמם. הרגעו ואהבו.

הכותבת:

שני הורביץ

מייל: shani.coach@gmail.com

טלפון: 054:9798308

השאר תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>